11 Eylül 2016 Pazar

Özgürlük Savaşçısı Öğretisi

* Güzel haberler bizimle olsun. Özgürlük Savaşçısı Öğretisi'nin ilk parçasından herkese merhaba :) Tez vakitte Güneş ve Hayal'in diyaloglarıyla buluşmanız dileğiyle.

Önsözüne küçük bir notum olsun:

Kaç kere "Yapamayacağım!" diyerek savurdum kağıdımı kalemimi bilmiyorum. "Bana göre değilmiş demek." dedim, "Asla savaşamayacağım, asla başaramayacağım." dedim de kaç gece göz yaşlarıma boğdum uykumu, bilemiyorum. 

"Bu kadar okudun..." dedim kendime, "Bu kadar aradın da bulabildin mi mutluluğu? Ah be küçük kız, kaç mektup yazdın Hayal'e de, kaçında af diledin kendinden?" 

Sormayın dostlarım, aklım karışık. Bir öyküye düştü yolum, on iki senedir ruhum sıkışık. Ölüm yolculuğu, dediler; çıkma yola ölürsün, dediler. Öleyim, dedim. Ölemedim dostlarım. Saçımdan tuttu sürükledi, elleri kum gibi beyazdı korkularımın. Sürükledikçe soğudum, sürükledikçe buza döndü ruhum. 



"Hazırlan." dedi bana Hayal. Bir öykü yazdım, ısındım da alev aldım. Küçük bir kandilken Güneş oldum, yandım. Pervaneler uçuştu, ben sustum. 

Geceleri denizi izlediniz mi dostlarım? Uçsuz bucaksız siyah bir zift serilir önünüze. Ay doğmak ister doğamaz, yıldızlar çıkmak ister çıkamaz. Suların her bir damlası, hayat verir rüzgara. İçiniz ürperir önce, parmaklarınızdan sabitlenirsiniz yer küreye. Kök salar ruhunuz. Suya hasret bir güz çiçeği gibi akar çığlıklarınız ama siz bile duyamazsınız. Ölüm yolcuları duyar sadece. Bir işaret yakar ötelerde. O zaman bilirsiniz, yeriniz yurdunuz burası değil sizin. Siz okyanusların ötesine şahitsiniz. Adınız yok, anlamınız yok, hayalleriniz yok. Bir gecede bütün kitaplarınızı yakmışsınız gibi, artık hiç bir şeyiniz yok.

İşte öyle bir gecede dostlarım, bir öykü düştü gönlüme, ben de ölüm yolculuğuna çıktım. Ama sorsanız hala yolun sonuna varamadım. Nasıl varayım? Her an yeni bir umut filizlendikçe içimde, her an Ken'an ilinde kuyulara düştükçe ve her an gafletim AŞK'ımla boy ölçüştükçe; ben sona nasıl varayım? 

Hadi bir umut daha, bir anlaşma daha kendimle. Güz bulutlarıyla birlikte yeniden başlayalım yazmaya, yaşamaya; hadi küçük kız yeniden başlayalım sevmeye. Yağmurla beraber gelecek rahmet, yağmurla beraber gelecek yüreğine metanet

Tıpkı on iki sene önce yaptığın gibi, alnına güneş değdi senin ve kutsandı ismin. Sen bir savaşçısın küçük kız, bu da senin öğretin.

Ölüm yolculuğundan hoş geldin.

Okyanusun ötesinde görüşmek üzere...



















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder