19 Kasım 2016 Cumartesi

Alarmı 5 dk Daha Ertelememek İçin Altı Altın İpucu



Görseldeki gibi manzaraya uyanmıyorsak, uyanmak çok da eğlenceli olmayabiliyor...

Geçen sene bazı günler dersim 8:45'de başlardı. Öyle zor kalkar ve öyle zor yetişirdim ki... Evimin okulumdan uzak olması, okulumun bir dağın başında kurulması, sabah saatleri otobüs ve metronun tam bir işkence yaratması sabahlarımı kabusa çeviriyordu. Neredeyse her sabah şikayetler ederek düşerdim okul yoluna.

Bu sene okul yönetimi sessiz çığlıklarımı duymuş olacak ki 8:00'a aldılar dersleri. Şimdi daha erken kalkmak zorunda kalıyorum. Daha mutsuz oluyorum, daha gergin oluyorum ve güneş bile henüz doğmamış oluyor. 


Bu yoğun mutsuzluk içinde geçen haftaiçi bir sabah, alarmı 5 dk daha erteleyip tam tamına 300 koca saniye daha uyku çekebilmek istedim. Ama pek mümkün olmadı, 1 saat/60 dk/3600 saniye uyuya kalmıştım. Can havliyle yataktan fırlamış olsam da 8:00'daki derse yetişemeyeceğimi anlayıp yatağa tekrar girdim 30 dk daha uyuyayım da 10:00'daki derse yetişeyim dedim. Peki uyanabildim mi? Alarmı 5 dk daha erteleyip 2 saat uyudum. Ders kaçtı, gün öldü, ben mutsuzluk içinde yorganın altına girip uyumaya devam ettim. 

Peki o altın gibi gelen 5 dk için saatlerimi kaybetmeme değdi mi? Elbette hayır.

"Vakit nakittir." klişesine başlamak istemiyorum ama "Erken kalkan yol alır." dostlarım. :) Aldığına şahit olduk. Güne keyifle başlamanın, daha gün bile aydınlanmadan yollara çıkmanın zorluğunu hepimiz biliyoruz. Ama koşuşturma içinde yine en çok da kendimizi ihmal etmiyor muyuz?

Bu yüzden bir kaç altın ipucu derledim sizin için. Hepsi zamanında sağlıklı uyumanın ve sağlıklı uyanmanın mutlulukla ilgili olduğunu kanıtlamış kişiler tarafından test edilip onaylanmıştır.

1- Uyumadan önce ılık bir duş, günün bütün paslı düşüncelerini arındıracaktır. Güzel bir duşla gününüzü sonlandırabilirsiniz. (Yatmadan önceki 2 saat içinde asla bir şeyler yemeyin.)

2- Uygun oda şartları ve temizlenmiş düşüncelerle yaptığınız kaliteli uyku uyumaya özen gösterin.

3- Kurduğunuz alarmı yatağınızdan uzak bir yere koymaya özen gösterin.

4- Hayal kurun. Gece yatağınızda gün sonu değerlendirmesi yapmanız uykunuzun kaçmasına sebep olabilir ama geleceğinize yönelik rahatlatıcı hayaller iyi uykunun başlangıcınız oluşturacaktır. Ayrıca hayalleriniz alarmı ertelememenize yol açacak ve size azim kazandıracak hedeflere dönüşecektir.

5- Güne güzel bir "Teşekkür" ile başlayın. Bir önceki gün ne yaşamış olursanız olun hayatın karşınıza iyi şeyler çıkartacağına inanmaktan asla vazgeçmeyin. Yolun sonunu görebilmemiz mümkün değil. Bu yüzden yola güvenmek zorundayız. Bize verdiklerini kabul etmek zorundayız. Bu yüzden ona teşekkür etmeyi asla ihmal etmeyin. Sabaha iyi bir "Günaydın" mesajı, bütün gününüzü değiştirebilir.

6- İyi bir kahvaltıyı asla ihmal etmeyin. Henüz yatağınızdayken burnunuza gelen harika kokularla kalkmanız ayrı bir muhteşemlik, biliyoruz. Ama en büyük armağan sizin kendinize vermiş olduğunuz herşey. Kendinizi güzel bir kahvaltı ile ödüllendirin. Güzel bir kahvaltı sıcak yatağı terk edebilmek için de güzel bir bahanedir. :)

* Her ne olursa olsun dostlarım, ne yaşarsak yaşayalım; biz sadece kendimize lazımız. Kendimiz için yaşamayı unutmamak dileğiyle...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder